Kalbant apie blogerius, kurie tapo žvaigždėmis ir yra renkami labiausiai pasaulį įtakojančiomis asmenybėmis, turiu paminėti Pitą Kašmorą (Pete Cashmore), Mashable įkūrėją. Šis jaunuolis iš mažo Škotijos miestelio 2005 metais pradėjo rašyti blogą apie technologijas ir karščiausius skaitmeninės elektronikos renginius, kiek vėliau bloge atsirado straipsnių apie socialinius tinklus. Dabar Mashable pritraukia daugiau nei 10 milijonų unikalių lankytojų per mėnesį, o įmonė vertinama 125 milijonais dolerių. Dėl Pito sugebėjimo technologines naujienas skelbti beveik realiu laiku, blogas pateko į pelningiausiųjų dešimtuką ne tik JAV, bet ir pasaulyje. Pats Mashable autorius įtrauktas į Time Magazine 100 svarbiausių 2010 metais, žurnalas Forbes jį paskelbė 25-a pagal svarbą 2011 metų interneto asmenybe. Pitas Kašmoras turi kuo pasigirti ir nusipelno žodžio “respektas”, nes kiekvienas rašantis blogą tyliai svajoja apie svaiginančią sėkmę, ar bent galimybę uždirbti iš rašymo.
Manau, kad sutiksi, mielas skaitytojau, kad Pitą drąsiai galime vadinti įkvepiančia interneto asmenybe. Jo dalinamais patarimais verta pasinaudoti kiekvienam blogeriui.
Gerai žinoma verslo tiesa byloja, kad geriausia kopijuoti kažkieno sukurtą sėkmingą verslo modelį, kol pasiekiame tų pačių aukštumų, kaip ir kopijuojamas verslininkas, o toliau galime žygiuoti savarankiškai.
Gerai, užteks tų teorijų. Štai kokia sėkmės formulė pagal Pitą Kašmorą (Pete Cashmore).
Visų pirma jaunuolis pasirinko temą, kuria visi domisi. Kadangi, technologinės naujienos atsirasdavo Silicio slėnyje, o blogeris gyveno mažame Škotijos miestelyje, naujienas jis surinkdavo ir pritaikydavo, tokiems patiems kaip jis - besidomintiems technologijomis mėgėjams.
Pitas tiki, kad įdomiausia uždirbti iš to, kas patinka, todėl blogo rašymas jam darbas, suteikiantis džiaugsmą ir kartu hobis. Kaip ir dauguma verslininkų, Mashable įkūrėjas jaučia, kad samdomo darbuotojo karjera - ne jam, dėl su panašia veikla nesuderinamo charakterio.
Garsusis blogeris mano, kad socialiniai tinklai yra geras įrankis būti išgirstu. Pito nuomone, žmonės, naudodamiesi socialiniais tinklais, iš pasyvių informacijos vartotojų tapo aktyviais informacijos skleidėjais ir nuomonės reiškėjais. Blogeris meistriškai pasinaudojo socialiais tinklais ir subūrė didžiules bendruomenes twitteryje, facebook’e ir google+.
Mane maloniai nustebino lietuviškai blogosferai kosminiais atrodantys skaičiai: Mashable turi 2 700 719 twitterio sekėjų. Nuėjęs į Mashable pagridinį facebook puslapį radau 782 843 fanus, iš kurių 32 818 aktyviai dalinosi naujienomis. Mashable turi mažiausiai 6 skirtingus facebook ir twitter kanalus, suskirstytus temomis. Visi aktyvūs ir gausiai lankomi. Įdomi strategija, bet turbūt taip kuriamos net kelios siauresnės internetinės bendruomenės. Google+ šis superblogas turi 306 556 sekėjus.
Aišku, reikia prisiminti, kad lietuviškai kalbanti, besidominti blogais ir socialiniais tinklais, bendruomenė yra daug kartų mažesnė. Gal todėl šie skaičiai taip mane ir pribloškė.
Visas naujienas Mashable dirbantys blogeriai, o gal žurnalistai, kuria patys. Petas pripažįsta, kad jeigu randa įdomią temą kitame bloge, apie tai parašo straipsnį su savo nuomone. Jis mano, kad blogas yra informacijos pateikimas iš asmeninės pozicijos.
Mashable maždaug po 1,5 metų bloginimo pradėjo gauti pakankamai pelno, kad įkurtų įmonę. Dabar iš 25 įmonės darbuotojų 70% yra rašytojai. Likusi dalis sprendžia technines problemas.
Mashable 60% pelno uždirba parduodami reklaminį plotą. Kiti įmonės pajamų šaltiniai yra technologinių naujienų renginių organizavimas ir darbo skelbimai. Pasirodo, jeigu turi įtakingą blogą, gali organizuoti tos srities specializuotas konferencijas. Kadangi didesnė dalis skaitytojų yra aprašomos srities specialistai, logiška talpinti specializuotus darbo skelbimus. Manau, kad šiuos būdus užsidirbti iš blogo galima pritaikyti ir Lietuvoje.
Pitas Kašmoras mano, kad panaši žiniasklaidos priemonė gali plėstis samdydama gerus žurnalistus, rašančius gerus straipsnius, o kuo portale daugiau puslapių su straipsniais, tuo daugiau reklaminio ploto galima parduoti.
Superblogeris primena, kad vis daugiau interneto puslapių yra pasiekiama per išmaniuosius telefonus ir plančetinius kompiuterius, tokius kaip IPad ar Kindle fire.
Net 100 000 žmonių įsidiegė išmaniesiems telefonams skirtą Mashable programėlę per pirmas 6 savaites po jos sukūrimo. Šis pavyzdys parodo, kad verta pagalvoti, ar išmaniųjų telefonų turėtojams patogu skaityti blogą. Ateityje tokių skaitytojų tik daugės.
Ar manote, kad Lietuvoje blogai gali konkuruoti su lietuviškais interneto portalais?
Panašūs straipsniai:
- Kur krypsta internetas 2012 pagal Mashable
- Kaip madingai dizaininti interneto puslapius 2012
- Kaip nepasiklysti twitter žinučių chaose?
- Kaip nepasiklysti twitter žinučių chaose? 2 dalis
- Amžinas klausimas, tamsus ar šviesus puslapis?
Įkvėpė: mashable.com, johnchow.com
Tags: blogas, bloginti, interneto asmenybė, interneto svetainė, mashable, Pete Cashmore, populiarus puslapiai, twitter. facebook. google+
Pingback: Apie stilių ir stilingiausius | Giedrės blogas