Apimtas Kalėdų dvasios (kažko panašaus į nuotaikingą dovanų laukimą, ar bendrą linksmumą) ir laukdamas naujų metų su tom visom puikiom technologinėm naujovėm, tęsiu naujų, 2012 metų trendų tyrinėjimą. Šiame straipsnyje aptariau technologines tendencijas.
Dabar, manau, pats laikas pasidalinti savo kuklia ir tokių interneto grandų, kaip designmodo.com bei webdesignledger.com, nuomone apie 2012 metų dizaino kryptis. Kitaip tariant, į ką tūlas interneto puslapių kūrėjas turi atkreipti dėmesį, norėdamas būti madingu interneto dizaineriu.
Nori būti pavadintas prestižiniu tinklapių kūrėju, kurk dizainus vadovaudamasis trendais:
- Responsyvus dizainas (responsive desing). Gal tu, mielas skaitytojau, patarsi, kaip šį žodžių junginį išversti į lietuvių kalbą? Kaip beverstume, šis terminas reikškia, kad dizainas krypsta patogumo ir kokybiškos vartotojų patirties kryptimi.
- Dizainas, pritaikytas lietimui jautriems ekranams. Pats laikas kuriamą dizainą suderinti su mažais ir lietimui jautriais ekranais. Šių įrenginių daugėja ir vis daugiau interneto suvartojama per plančetes ir smarfonus, na gerai - išmaniuosius telefonus. Šią kryptį pastebėjau, net ir tarp savo blogo skaitytojų, todėl pats laikas pasirūpinti, kad tokių vartotojų patirtis su puslapiu būtų kokybiška. Taigi, mobilūs interneto vartotojai turi mažesnius ekranus ir nori patogiai pasiekti svarbiausius puslapio elementus.
- Socialinių tinklų mygtukai. Visiems aišku, kad internetą užvaldė socialiniai tinklai, todėl puslapiai dabar perpildyti socialiniais mygtukais. Aišku, turime pasistengti, kad socialinių tinklų mygtukai neužgožtų dizaino, o jį papildytų nors šie dizaino elementai ir labai svarbūs. Kitas vertas paminėjimo dalykas, kad šie mygtukai turi vesti į sutvarkytas ir vizualiai suderintas socialinių tinklų paskyras. Vartotojas turi pajusti brand’o vientisumą.
- Navigacija lieka toje pačioje vietoje (fixed-position). Tai reiškia, kad, portale atidarinėjat skirtingus puslapius, navigacija lieka ten pat, kaip ir pagrindiniame puslapyje. Toks paprastas dalykas palengvina vartotojo patirtį puslapyje, supaprastina dizainą ir yra madingas.
- Ratų vartojimas. Tai, kad ir kaip egzotiškai skambėtų, yra paprasčiausiai apvalių dizaino elementų populiarėjimas ir nieko bendro su nelegaliais dalykais. Dabar su html5 ir css3apvaliais elementais galime žaisti be gausybės interneto puslapį apsunkinančių paveikslėlių. Apvalūs dizaino elementai atrodo gražiai, bei sukuria draugiškumo jausmą.
- Fonas iš nuotraukos. Toks fonas suteikia originalumo puslapiui, tikrai patraukia skaitytojo dėmesį. Manau visi suprantame, kad fonui tinka tik didelės raiškos nuotraukos. Siūlyčiau pasirinkti nuotrauką, kuri netrukdys ir organiškai susiderins su tekstu bei navigacijos elementais.
- Dideli vektoriniai paveikslėliai. Dideli grafiniai elementai, kaip gražus grafinis gyvūnėlis, logotipas ar patenkintų vartotojų komentarai su grafiniu elementu, tampa trendu. Taigi, grafikos dizaineriams turėtų daugėti darbo.
- Navigaciniai meniu iš kelių stulpelių. Geras sprendimas puslapiuose, turinčiuose didelį kiekį informacijos. Anksčiau buvo bandoma pagrindinius navigacijos linkus nukišti į kurį nors šoną. Dabar populiarėja 2 stulpelių navigacija puslapio viršuje, dar vadinamame headeriu. Man atrodo, kad šis sprendimas perspektyvesnis ir geriau atrodo. Įdomių rezultatų galime pasiekti tarp dviejų meniu stulpelių įspraudę logotipą.
- Perėjimas prie html5 ir css3. Tiems, kas dar neperėjo prie naujos html versijos, pats laikas tai padaryti ir išnaudoti visas šių technologijų gerąsias savybes.
- jQuery/CSS3/HTML5 Animacija. Naudojant saikingai, puslapius galime patiuninguoti animaciniais elementais, pagerinančiais skaitytojo patirtį ir sustiprinančiais puslapio nuotaiką.Reikia prisiminti, kad tokius supermodernius elementus palaiko tik naujausios interneto naršyklės.
- Kaspinėliai, baneriai ir ženkleliai. Lietuviškai šie pavadinimai nedaug pasako, o, paprastai šnekant, kaspinėliai (ribbons) ir ženkleliai (badges) yra grafiniai elementai, praturtinti css3 ir html5. Dažniausiai grafika derinama su tekstiniais elementais. Panašių elementų populiarumas šoktelėjo per paskutinį pusmetį.
- Pritaikyti šriftai. Pats laikas pradėti gausiai naudoti nestandartinius nemokamus šriftus. Jų rasime gausybę tokiose interneto tarnybose, kaip fontsquirrel.com ar google.com/webfonts. Pasirinkimas tikrai gausus, tereikia rinktis ir derinti. Puslapiai su kitokiais, nei standartiškai supūstais į kompą šriftais atskleis puslapio asmenybę, atrodys įsimintinai ir, aišku, madingai. Dar vienas geras dalykas, kad, pritaikius internetinius šriftus, nereikės pergyventi, ar pasirinktas fontas yra kompe. Puslapis atrodys trendiškai modernus, jeigu naudosime didelius šriftus.
- Dizainas su paprastumo prieskoniu. Džiaugiuosi, kad interneto puslapių dizainas krypsta link paprastumo ar net minimalizmo. Ši kryptis man patinka, nes aš ir pats ją pasirinkau, nes puslapiai atrodo elegantiškai ir lengvai naviguojami. Svarbiausia paprastumas, informacijos prieinamumas, apgalvota ir supaprastinta navigacija ir puslapio greitis. Visus šiuos dalykus apjungia paprastumas, kurio nereikia painioti su minimalizmu, išplaukiančiu iš paprastumo sąvokos.
- Animacija ir 3D web dizaine. Tiems iš mūsų, kurie nori būti unikalūs ir nepakeičiami interneto puslapių kūrėjai, pats laikas pasidomėti 3D animacija interneto projektuose. Panašias technologijas įvaldyti sudėtinga, bet jas išmokę galime tapti nepakeičiamais srities specialistais.
Kokias 2012 dizaino kryptis pastebėjai?
Panašūs straipsniai:
- Kur krypsta internetas 2012 pagal Mashable
- Internetinė televizija tau, web dizaineri
- Amžinas klausimas, tamsus ar šviesus puslapis?
- Ieškai nemokamų vektorinės grafikos elementų?
- Kodėl atrodo, kad dauguma aplankytų interneto puslapių panašūs?
Tags: dizaino kryptys, dizaino kryptys 2012, įdomūs puslapiai, interneto puslapių dizainas, trendai 2012, web dizainerio blogas