Neseniai aprašiau sėkmingą blogerį Pete Cashmore. Dabar mano dėmesį patraukė naujas ir įdomus reiškinys - blogerių susijungimas į vieną superblogą. Mintį pamėtėjo ne kas kitas, o vyno ir socialinio marketingo guru Gary Vaynerchuk viename iš naujausių video blogo įrašų.
Mintis paprasta: sakykim, 3 Lietuvoje aukščiausią reitingą turintys maisto blogeriai ar blogerės, tokie, kaip Beatos virtuvė ir kiečiausi skoniublogas.lt (irgi beveik superblogas) rašytojai, susijungia į vieną superblogą ir į savo būrį priima 1-2 aukščiausiai reitinguojamus vyno ir alaus, pvz tikrasalus.lt, blogerius. Susidaro naujas maisto, vyno ir alaus superblogas. Šis naujas darinys šokteli į populiarumo aukštumas, pritraukia krūvą unikalių lankytojų ir susirenka reklamos litus.
Kadangi superblogas tampa populiariu, norinčių reklamuotis, arba kitaip perkančių reklaminį plotą atsiranda pakankamai. Iš reklamos gautų litų taip pat daug, užtenka visiems superblogo rašytojams.
Man atrodo, kad Lietuvoje sunku rasti kelis populiarius vienos srities blogus, išskyrus maisto, ar elektronikos, nes paprasčiausiai nėra daug rašytojų arba į bloginimą nežiūrima kaip į verslą.
Panašų į superblogą reiškinį sukūrė lietuviški blogeriai. Tai - fwd.lt. Kaip supratau, jiems svarbiau išpopuliarėti kiekvienam atskirai, t.y. išgarsinti savo asmeninį brandą, arba pritraukti lankytojų srautus į asmeninius blogus, nei užsidirbti, nes 15 susijungusių blogerių daug neuždirbs lietuviškoje erdvėje, jeigu visiems padalinsi iš blogo uždirbtą pelną.
Minėtame lietuviškame superbloge galime rasti naujienų apie elektroninius įrenginius, naujas programas ar net dizainą. fwd.lt - geras lietuviško superblogo pavyzdys, nors aš maniau, kad jis greit suirs dėl nesutarimų kaip pasidalinti reklamos litus, ar nesuderinamų asmenybių.
Vox Media subūrė 12 stipriausių skaitmeninius įrenginius aprašinėjančių asmenybių į theverge.com ir taip sukūrė daug unikalių lankytojų pritraukusį ir per labai trumpą laiką išpopuliarėjusį superblogą. Vox Media suprato, kad toks verslo modelis veikia, ir jį nukopijavo, jau subūrė 4-5 stipriausius video žaidimų blogerius. Superblogas startuos šiemet. Tiksli data neskelbiama.
Superblogų kūrimas yra įmanomas, nes reikia labai mažos investicijos, o pelnas pakankamai greitas. Sukurti interneto svetainę yra labai pigu, lyginant su laikraščio, ar žurnalo išleidimu. Sakykime , prieš 10-15 metų norėdami išleisti nišinį žurnalą, kaip, pavyzdžiui, maisto gaminimas, ar krepšinis, pasitelkę 5 geriausius tos srities žurnalistus, negalėtume to padaryti dėl per didelės leidinio kainos. Paprasčiausiai toks žurnalas neatsipirktų.
Mano anksčiau minėtas socialinės komercijos guru Gary Vaynerchuk, mano, kad ateityje matysime daugiau superblogų. Aš sutinku su jo nuomone, tuo labiau, kad ši naujovė puikiai įsitvirtina Lietuvoje.
Kaip manote, apie ką rašantys blogeriai susiburs į kitą lietuvišką superblogą?
Panašūs straipsniai:
- Pete Cashmore – Mashable įkūrėjas, kai blogeriai užvaldo internetą
- Kur krypsta internetas 2012 pagal Mashable
- Kaip madingai dizaininti interneto puslapius 2012
- Kaip nepasiklysti twitter žinučių chaose?
- Kaip nepasiklysti twitter žinučių chaose? 2 dalis
Tags: blogas, blogeris, blogo dizainas, blogo komentaras, blogo kurimas, superblogas, wordpress temos