Šį klausimą sau uždavęs internetinės svetainės dizaineris gali padėti internautui pastebėti svarbius puslapio elementus.
Pasirodo, kad įmanoma internauto žvilgsnį nukreipti į reikiamą internetinio puslapio dalį. Tereikia teisingai išdėlioti paveikslėlius kuriamoje internetinėje svetainėje.
Žiūrėdami televizijos laidas ar filmus galime pastebėti, kad kamera juda filmuojamo objekto judėjimo kryptimi, palikdama prieš jį erdvės ekrane. Pavyzdžiui, prieš automobilį operatorius dažniausiai palieka vietos važiavimo kryptimi.
Puikus tokio filmavimo pavyzdys:
Tą patį galime matyti krepšinio varžybose. Prieš krepšininką ekrane lieka erdvės bėgimo kryptimi.
Ta laisva vieta priešais judantį objektą vadinama žiūrėjimo erdve (Watching Room). Jos panaudojimas puikiai pritaikomas interneto puslapių kūrime.
Šioje nuotraukoje mergina yra dešinėje, jai paliekama žiūrėjimo erdvė į kairį viršutinį kampą. Tokiu būdu žvilgsnis slysta iš dešinės į kairę ir į viršutinį kampą. Jei objektas būtų nuotraukos viduryje arba dešinėje, nuotraukoje kiltų įtampa, neliktų harmonijos ir balanso jausmo.
Žiūrėjimo erdvės taisyklę galime pritaikyti ir internerneto puslapių dizaine. Tereikia žiūrėjimo kryptimi pridėti elementą, į kurį norime atkreipti dėmesį. Jei žmogus, esantis nuotraukoje, žiūrės mygtukų „pirkti“ arba „sutinku“ kryptimi, internautas šiuos mygtukus pastebės daug lengviau.
Klaida būtų svarbią informaciją talpinti dešinėje nuotraukos pusėje.
Taigi, palikdami erdvės nuotraukoje esančio žmogaus žvilgsnio kryptimi ir už nuotraukos ribų pridėję svarbų objektą, puslapio vartotojui padėsime jį pastebėti.
Straipsnis įkvėptas designingfortheweb.co.uk
Tags: design, dizaineris, internetinės svetainės dizaineris, KEN BLOCK, space, Watching Room, žiūrėjimo kryptis