12

Kaip Gary Vaynerchuk socialinius tinklus užvaldė

2012/03/01 Autorius Kategorija Įkvepiančios asmenybės

fotkė iš quicksprout.com

Viena labiausiai mane įkevepiančių interneto asmenybių yra pats socialinio marketingo guru Garis Vainerčiukas (Gary Vaynerchuk). Apie šią interneto asmenybę sužinojau į google vesdamas asmeninio tobulėjimo raktažodžius ir aptikau internautų gerai įvertintą knygą iš maždaug tik 80 puslapių  “Crush IT”. Autorius sudomino, todėl jo vardą įvedžiau į youtube, o ten radau daugybę Gario video apie socialinį marketingą ir asmeninį tobulėjimą. Rekomenduoju pažiūrėti .
Beje, knyga irgi verta dėmesio.
Gerai, užteks apie mano gėrėjimąsi šia asmenybe. Manau, tau, mielas skaitytojau, įdomu, kaip šis jaunuolis tapo socialinio marketingo guru ir sukūrė modernią interneto imperiją. Jis valdo šiuos daug skaitytojų priviliojančius puslapius: winelibrary.com, tv.winelibrary.com, garyvaynerchuk.com, naujausi projektai cinderellawine.com ir dailygrape.com.
Svarbus faktas, kad Garis gimė Baltarusijoje. Tai išduoda jo slaviška pavardė. Kai šiam jaunuoliui buvo 2 metai, visa šeima emigravo į JAV.
Verslininko karjerą Garis pradėjo vaikystėje (dabar jam 36 metai), kai skindavo kaimynų gėles ir tiems patiems kaimynams jas parduodavo. Paaugęs ir sulaukęs 8 metų jaunausis verslininkas valdė 7 limonado pardavimo taškus ir su dviračiu važiuodavo surinkti pelno. Garis juokauja, kad tuomet jautėsi kaip tikras gangsteris.
Vėliau prekiavo beisbolo kortelėmis prekybos centruose rengiamuose beisbolo kortelių turguose. Pasirodo, JAV šios kortelės vertinamos kolekcionierių - dažniausiai tokių pat paauglių, kokiu tuo metu buvo Garis. Aš atsimenu kaip kolekcionavau kramtomos gumos nuotykius .
Kai Garis sulaukė 16 metų, tėvo buvo priverstas dirbti šeimos alkoholio parduotuvėje. Šis užsiėmimas būsimam socialinio marketingo specialistui nepatiko, nes parduotuvėje teko praleisti visą po pamokų likusį laisvalaikį. Mūsų herojus nebegalėjo užsiimti mėgstama ir pelninga prekyba beisbolo kortelėmis. Jis svajojo, kad vieną dieną tėvo parduotuvę pavers beisbolo kortelių pardavimo vieta. Bedirbdamas alkoholio parduotuvėje, Garis suprato, kad vynas, kaip ir beisbolo kortelės, yra dar viena prekė. Tai ir buvo lemiamas lūžio taškas Gario gyvenime. Jaunuolis nusprendė sužinoti viską, kas tik  įmanoma, apie vyną, perskaitė gausybę knygų ir žurnalų.
Atsiradus internetui, Garis suprato, kad tai - dar viena platforma, kurios pagalba galima parduoti vyną, ir gūdžiais 1997 interneto aušros metais sukūrė winelibrary.com. Pajamos iš vyno šoktelėjo nuo 3 mil. $  1997 metais - iki  45 mil. $ 2005 metais. Internetinės parduotuvės atidarymas atsipirko su kaupu. Taip prasidėjo mūsų šaunuolio internetinė ekspansija.
2006 metais Garis su pigia video kamera pradėjo filmuoti video, kaip jis ragauja vyną ir bendrauja su pasikveistais svečiais. Projektą, transformavusį vyno pasaulį, mūsų herojus pavadino tv.winelibrary.com .
Pasak Gario, pripažinimo teko laukti 2 metus, kasdien išleidžiant po 30 min. ilgio video klipą. Taigi, galime pasidaryti išvadą, kad žinomais, net ir internete per naktį netapsime, o kantrumas Gariui  atsipirko.
2011 interneto guru pradėjo dailygrape.com. Šiam naujam projektui išleista net Iphone programėlė. Tenka dar kartą įsitikinti, kad pasaulis eina mobilumo link. Nuo šiol Gario laidas bei vynų apžvalgas galime stebėti per Iphone. Gaila, kad kol kas neišleista programėlė mano mėgstamai Android platformai.
Garis savęs nelaiko technologijų fanu. Esu matęs youtube video, kur jis viešai paskelbė, kad nekenčia moksliukų. Jis yra socialinių tinklų guru ir pionierius, nes vienas pirmųjų pradėjo kurti dabar labai populiarų video blogą.
Man sunku buvo patikėti, bet Garį dabar twitteryje seka daugiau nei 1 mil. žmonių. Manau vien šis faktas suteikia socialinių tinklų guru statusą .
Šis guru, kartu su broliu įkūrė vaynermedia.com. Šios naujo tipo media agentūros klientais tapo Fortune 500 (aukščiausiai vertinamos įmonės) grandai kaip Campbell Soup Company, PepsiCo, Green Mountain Coffee. Jiems Gario agentūra padeda sustiprinti pozicijas internete. Man iš Gario klientų žinomiausias Pepsi.
Mane ši sėkmingo verslo internete istorija įkvepia, nes Garis iš alkoholio pardavėjo tapo socialinių tinklų guru. Jaunuolis atsiribojo nuo šeimos alkoholio verslo, nors, pasak jo, buvo nesuprastas aplinkinių ir tapo sėkmingu socialinių tinklų guru.

Kaip manote, ar verta Lietuvoje kurti verslą išnaudojat socialinių tinklų galimybes?

 

Panašūs straipsniai:

Tags: , , , ,

  • http://www.giedresblogas.lt/ Giedre

    O jis - geras. Verslininkas nuo mažumės. Labai prajuokino verslo planas - skinti kaimynų gėles ir jiems patiems parduoti. Beje, vaikystėje aš irgi turėjau laiką su kolekciniais kramtomosios gumos popierėliais. Gal, sakau, manęs laukia sėkminga ateitis? O šiaip straipsnis - dar vienas įrodymas - dirbk ir turėsi.

    • frogsign

       Nežinau ar mažas būdamas būčiau išdrysęs kaimynų gėles vogti, bet kramtomos gumos nuotykius kolekcionavau .
      Beto prie daugiabučių daug gėlių neauga…
      Man patiko pirma Gario knyga „crush it“. Antros dar neskaičiau

  • Rjdont

    Knygą crush it gal el. variante turi?

    • frogsign

       sorry bet nebeturiu, bet atsimenu, kad lengvai radau kažkur torentuose, bet čia seniau

      • http://www.giedresblogas.lt/ Giedre

         Mane irgi knyga sudomino. O tai skaitei?

        • frogsign

          skaičiau, buvau kažkur torentuose radęs

  • http://insaider.lt/ Tomas

    Gana juokingas paskutinis klausimas :) čia tas pats kaip klausti ar verta siekti pelno kuriant verslą…
    Žinoma, jei „verslas“ pardavinėti Gariūnuose vogtas padangas, soc. tinklai nelabai padės, tačiau bet koks rimtesnis verslas, turintis savo interneto svetainę privalo išanaudoti soc. tinklus bei google lankytojų srautą.

    • frogsign

       aš asmeniškai manau, kad verta naudotis socialiniais tinklais kuriant verslą. Google+ buvo manančių, kad Lietuvoje bergždžias reikalas . Todėl man ir įdomi kitų nuomonė.

      • http://insaider.lt/ Tomas

        Viskas priklauso nuo verslo pobūdžio, nors netikiu, kad G+ renkasi verslininkai nesidomintys IT. Jei tavo verslas turi interneto svetainę, kodėl nesinaudoti soc. tinklais? Juk nieko į juos neinvestavus (laiko, pinigų) nieko ir neprarasi.

        • frogsign

          socilaliniuose tinkluose populiarėjant pinigų beveik nereikia, užima laiko

          • http://insaider.lt/ Tomas

            Neturi laiko, reikia investuoti pinigus

            • frogsign

              visada galima pasisamdyti, kas tave socialiniuose tinkluose atstovautų