Pareto principą (Pareto principle), arba 80/20 taisyklę verta prisiminti kuriant internetinę svetainę. Ji paaiškina, kaip vartotojai elgiasi patekę į internetinį puslapį. Pareto principas sako, kad apytiksliai 80% įvykių įvyksta dėl 20% priežasčių. Kitaip tariant, apytiksliai 80% internetinio puslapio lankytojų atliks tik 20% veiksmų. Tai reiškia, kad didelė dalis internetinio puslapio elementų yra nebūtini arba net nereikalingi. Šis principas yra artimai susijęs su Hiko ir Okamo skustuvo taisyklėmis, kurias minėjau ankstesniuose straipsniuose.
Pareto principas yra plačiai taikomas įvairiose srityse, pradedant ekonomika, inžinerija ir baigiant menu.
Taigi, vertėtų naudoti internetinių puslapių analitines programas (pvz. Google analytics), tam, kad sužinotume, kas vartotojams yra aktualu, o kas nereikalinga. Tuomet galime keisti puslapio elementus, taip, kad vartotojui būtų patogu, ir pateikti tik įdomią informaciją.
Ši taisyklė, kaip ir Hiko ir Okamo skustuvo taisyklės, mums primena apie minimalizmą. Internetiniame puslapyje turi būti tik tai, kas yra būtina.
Minimalistiniai interneto puslapiai:
Astra_Bi
Mane interneto puslapiuose patraukia nuotraukos ir visa kita vaizdine medziaga. Prisipazinsiu,kad teksta skaitau lb retai, nebent, visiskai isimtiniu atveju, jis man butu aktualus.
frogsign
net naujienų neskaitai? Nors, internete gali naujienas matyti ir video formatu…
Igor
2008 m. Jakob Nielsen atliko tyrimus ir paaiškėjo, kad žmonės perskaito maždaug 20 proc. puslapio informacijos
Kas liečia Pareto principą, tai šventai jo netikėčiau
frogsign
Šventai nei viena taisykle neverta tikėti. Remtis galima visada. Tuo labiau, kad ir tyrimai tai tai patvirtina